Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %28,5 %1 317 00090 %
Yle TV211,8 %10,3 %1 237 00085 %
Yle Teema4,3 %3,2 %1 002 00069 %
Yle Fem1,2 %1,3 %810 00056 %
Yle yhteensä45,9 %43,4 %1 354 00093 %
MTV310,5 %13,4 %1 279 00088 %
Sub2,8 %2,8 %997 00068 %
AVA2,0 %1,7 %765 00053 %
C More Total1,5 %0,9 %179 00012 %
MTV yhteensä16,8 %18,9 %1 301 00089 %
Nelonen9,1 %9,7 %1 195 00082 %
Jim3,0 %3,3 %915 00063 %
Liv3,3 %2,9 %863 00059 %
Hero2,0 %2,5 %753 00052 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,9 %127 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %19,3 %1 281 00088 %
TV53,2 %3,6 %928 00064 %
Kutonen2,1 %2,6 %733 00050 %
Frii2,0 %2,0 %678 00047 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %61 0004 %
TLC0,8 %0,7 %487 00033 %
Warner Bros. Discovery8,8 %9,3 %1 117 00077 %
STAR Channel2,6 %2,4 %811 00056 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %713 00049 %
Disney Finland5,7 %4,4 %950 00065 %
Music TV0,1 %0,1 %83 0006 %
Muut4,9 %4,6 %790 00054 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 368 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.