Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %10,5 %841 00062 %
Yle TV215,4 %11,1 %922 00068 %
Yle Teema1,5 %1,3 %363 00027 %
Yle Fem0,8 %0,9 %270 00020 %
Yle yhteensä28,2 %23,9 %1 047 00077 %
MTV314,7 %18,2 %972 00072 %
Sub5,7 %7,9 %708 00052 %
AVA2,4 %2,8 %490 00036 %
C More Total1,0 %0,4 %102 0008 %
MTV yhteensä23,8 %29,3 %1 075 00079 %
Nelonen12,5 %14,2 %905 00067 %
Jim4,7 %4,2 %568 00042 %
Liv3,7 %3,3 %478 00035 %
Hero2,9 %2,9 %457 00034 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %65 0005 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %25,2 %1 034 00076 %
TV54,4 %5,2 %612 00045 %
Kutonen2,6 %2,8 %402 00030 %
Frii1,1 %1,1 %262 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %53 0004 %
TLC1,0 %0,9 %248 00018 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,4 %800 00059 %
STAR Channel3,8 %3,2 %504 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %347 00026 %
Disney Finland6,1 %5,0 %629 00046 %
Music TV0,5 %0,3 %102 0007 %
Muut7,0 %5,8 %443 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 190 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.