Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %28,3 %3 652 00075 %
Yle TV210,6 %8,8 %3 599 00074 %
Yle Teema2,2 %2,2 %2 081 00043 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 614 00033 %
Yle yhteensä45,8 %40,7 %4 042 00083 %
MTV314,4 %17,9 %3 724 00077 %
Sub3,1 %4,1 %2 572 00053 %
AVA1,8 %2,0 %1 872 00039 %
C More Total0,8 %0,5 %377 0008 %
MTV yhteensä20,1 %24,5 %3 937 00081 %
Nelonen8,0 %9,3 %3 417 00070 %
Jim2,4 %2,1 %2 155 00044 %
Liv2,7 %2,7 %2 003 00041 %
Hero2,0 %2,5 %1 745 00036 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %282 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,0 %3 795 00078 %
TV53,2 %3,8 %2 393 00049 %
Kutonen1,9 %2,0 %1 583 00033 %
Frii1,3 %1,4 %1 377 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %170 0004 %
TLC0,7 %0,6 %1 143 00024 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,2 %3 017 00062 %
STAR Channel2,8 %2,5 %1 898 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 505 00031 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 353 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %246 0005 %
Muut5,5 %5,2 %2 055 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 398 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.