Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 436 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,6 %1 972 00074 %
Yle TV211,8 %8,6 %1 966 00074 %
Yle Teema2,3 %2,3 %1 026 00039 %
Yle Fem1,4 %1,7 %832 00031 %
Yle yhteensä47,3 %41,1 %2 248 00085 %
MTV315,8 %19,5 %2 042 00077 %
Sub2,6 %3,4 %1 235 00046 %
AVA2,1 %2,3 %968 00036 %
C More Total0,6 %0,3 %157 0006 %
MTV yhteensä21,1 %25,5 %2 150 00081 %
Nelonen8,2 %9,7 %1 844 00069 %
Jim2,2 %1,9 %1 024 00039 %
Liv3,7 %3,7 %1 108 00042 %
Hero1,7 %2,1 %818 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %130 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %17,7 %2 060 00078 %
TV53,2 %3,9 %1 203 00045 %
Kutonen0,9 %0,9 %700 00026 %
Frii1,5 %1,7 %656 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %69 0003 %
TLC0,9 %0,9 %577 00022 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,6 %1 549 00058 %
STAR Channel2,4 %2,3 %950 00036 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %664 00025 %
Disney Finland3,8 %3,5 %1 198 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %119 0004 %
Muut4,6 %4,4 %1 055 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 436 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.