Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %29,0 %1 897 00077 %
Yle TV210,8 %8,5 %1 833 00074 %
Yle Teema2,3 %2,4 %1 020 00041 %
Yle Fem1,3 %1,5 %798 00032 %
Yle yhteensä47,1 %41,4 %2 102 00085 %
MTV316,1 %19,6 %1 947 00079 %
Sub2,6 %3,3 %1 190 00048 %
AVA2,2 %2,3 %956 00039 %
C More Total0,6 %0,3 %144 0006 %
MTV yhteensä21,4 %25,5 %2 042 00082 %
Nelonen7,8 %9,3 %1 735 00070 %
Jim2,2 %1,9 %989 00040 %
Liv3,8 %3,7 %1 084 00044 %
Hero1,7 %2,2 %812 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %117 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,4 %1 942 00078 %
TV53,3 %3,9 %1 171 00047 %
Kutonen0,9 %0,9 %668 00027 %
Frii1,6 %1,7 %651 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %67 0003 %
TLC1,0 %0,9 %569 00023 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,6 %1 487 00060 %
STAR Channel2,4 %2,4 %897 00036 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %651 00026 %
Disney Finland3,8 %3,6 %1 135 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %119 0005 %
Muut4,6 %4,3 %1 013 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 276 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.