Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 733 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %27,8 %3 814 00073 %
Yle TV211,7 %8,8 %3 891 00074 %
Yle Teema2,2 %2,2 %2 111 00040 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 693 00032 %
Yle yhteensä45,9 %40,4 %4 353 00083 %
MTV314,2 %17,8 %3 920 00075 %
Sub3,1 %4,3 %2 697 00052 %
AVA1,7 %1,9 %1 901 00036 %
C More Total0,8 %0,5 %413 0008 %
MTV yhteensä19,9 %24,6 %4 176 00080 %
Nelonen8,4 %9,6 %3 670 00070 %
Jim2,4 %2,1 %2 225 00043 %
Liv2,6 %2,7 %2 048 00039 %
Hero2,0 %2,5 %1 776 00034 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %308 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,3 %4 062 00078 %
TV53,1 %3,8 %2 459 00047 %
Kutonen1,9 %2,0 %1 648 00032 %
Frii1,3 %1,4 %1 399 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %172 0003 %
TLC0,6 %0,6 %1 157 00022 %
Warner Bros. Discovery7,5 %8,1 %3 139 00060 %
STAR Channel2,8 %2,5 %2 020 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 539 00029 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 491 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %246 0005 %
Muut5,6 %5,3 %2 139 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 733 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.