Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %37,4 %2 041 00079 %
Yle TV211,4 %7,7 %1 827 00071 %
Yle Teema3,8 %2,5 %1 324 00052 %
Yle Fem1,0 %1,2 %895 00035 %
Yle yhteensä50,5 %48,8 %2 195 00085 %
MTV311,8 %15,7 %1 863 00073 %
Sub2,6 %3,0 %1 375 00054 %
AVA1,1 %1,2 %920 00036 %
C More Total1,3 %0,7 %260 00010 %
MTV yhteensä16,8 %20,6 %2 019 00079 %
Nelonen7,6 %8,1 %1 787 00070 %
Jim2,8 %2,6 %1 101 00043 %
Liv1,4 %1,1 %924 00036 %
Hero1,3 %1,5 %838 00033 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %234 0009 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %14,5 %1 966 00077 %
TV51,9 %1,9 %1 128 00044 %
Kutonen2,3 %2,2 %910 00035 %
Frii1,1 %1,1 %704 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %77 0003 %
TLC0,4 %0,3 %477 00019 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %1 488 00058 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 104 00043 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %864 00034 %
Disney Finland5,8 %4,2 %1 309 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %139 0005 %
Muut5,1 %4,4 %1 056 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 325 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.