Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,7 %41,7 %2 182 00082 %
Yle TV29,0 %5,5 %1 881 00071 %
Yle Teema2,8 %1,8 %1 262 00047 %
Yle Fem1,2 %1,5 %873 00033 %
Yle yhteensä52,8 %50,4 %2 306 00087 %
MTV316,9 %21,0 %2 029 00076 %
Sub2,5 %2,8 %1 288 00048 %
AVA2,1 %1,8 %1 013 00038 %
C More Total0,8 %0,2 %177 0007 %
MTV yhteensä22,4 %25,8 %2 180 00082 %
Nelonen6,8 %7,4 %1 843 00069 %
Jim2,2 %2,0 %1 043 00039 %
Liv3,0 %2,6 %1 115 00042 %
Hero1,1 %1,2 %680 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %123 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %13,5 %2 035 00077 %
TV51,7 %1,6 %1 096 00041 %
Kutonen0,7 %0,6 %644 00024 %
Frii1,4 %1,4 %672 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC1,0 %0,8 %567 00021 %
Warner Bros. Discovery5,2 %5,0 %1 488 00056 %
STAR Channel1,9 %1,5 %959 00036 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %658 00025 %
Disney Finland3,1 %2,5 %1 202 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %114 0004 %
Muut3,1 %2,6 %835 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 450 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.