Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,6 %1 299 00089 %
Yle TV29,8 %10,6 %1 165 00080 %
Yle Teema1,6 %1,6 %809 00056 %
Yle Fem1,4 %1,6 %696 00048 %
Yle yhteensä41,1 %38,4 %1 350 00093 %
MTV315,9 %19,7 %1 256 00086 %
Sub3,1 %3,7 %972 00067 %
AVA2,0 %2,0 %760 00052 %
C More Total1,3 %0,7 %192 00013 %
MTV yhteensä22,4 %26,1 %1 318 00091 %
Nelonen9,4 %11,6 %1 190 00082 %
Jim2,0 %1,7 %780 00054 %
Liv2,9 %2,7 %787 00054 %
Hero1,9 %2,4 %640 00044 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %87 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,1 %1 254 00086 %
TV52,8 %2,7 %867 00060 %
Kutonen2,4 %2,4 %719 00049 %
Frii1,9 %1,8 %594 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %55 0004 %
TLC0,8 %0,6 %390 00027 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %1 057 00073 %
STAR Channel3,7 %2,9 %791 00054 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %614 00042 %
Disney Finland6,7 %5,2 %920 00063 %
Music TV0,1 %0,0 %41 0003 %
Muut4,1 %3,2 %627 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 395 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.