Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %25,3 %1 776 00072 %
Yle TV29,8 %9,3 %1 715 00069 %
Yle Teema1,3 %1,2 %929 00038 %
Yle Fem1,5 %1,8 %901 00036 %
Yle yhteensä43,0 %37,6 %2 009 00081 %
MTV319,9 %24,6 %1 856 00075 %
Sub3,0 %3,4 %1 298 00052 %
AVA2,5 %2,3 %1 007 00041 %
C More Total0,7 %0,3 %172 0007 %
MTV yhteensä26,1 %30,5 %2 034 00082 %
Nelonen9,9 %12,6 %1 816 00073 %
Jim1,8 %1,4 %994 00040 %
Liv3,7 %3,3 %1 135 00046 %
Hero1,5 %1,8 %699 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %109 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %19,4 %1 955 00079 %
TV52,4 %2,5 %1 117 00045 %
Kutonen0,9 %0,9 %689 00028 %
Frii1,6 %1,7 %679 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0002 %
TLC1,3 %1,0 %585 00024 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %1 480 00060 %
STAR Channel2,3 %2,1 %919 00037 %
National Geographic Channel1,4 %1,3 %602 00024 %
Disney Finland3,7 %3,4 %1 133 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %75 0003 %
Muut3,0 %2,6 %816 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 222 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.