Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,3 %3 499 00072 %
Yle TV210,6 %10,8 %3 400 00070 %
Yle Teema1,4 %1,4 %1 907 00039 %
Yle Fem1,2 %1,5 %1 688 00035 %
Yle yhteensä42,8 %39,0 %3 904 00080 %
MTV317,1 %21,3 %3 567 00073 %
Sub3,2 %3,6 %2 663 00055 %
AVA1,9 %1,9 %1 912 00039 %
C More Total1,1 %0,5 %450 0009 %
MTV yhteensä23,3 %27,3 %3 919 00081 %
Nelonen9,6 %11,9 %3 507 00072 %
Jim2,1 %1,7 %2 090 00043 %
Liv2,6 %2,5 %2 083 00043 %
Hero1,5 %1,9 %1 517 00031 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %252 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,6 %3 752 00077 %
TV52,6 %2,6 %2 272 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 643 00034 %
Frii1,5 %1,6 %1 370 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %142 0003 %
TLC0,9 %0,7 %1 116 00023 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,2 %2 940 00061 %
STAR Channel2,8 %2,3 %2 004 00041 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 465 00030 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 411 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %192 0004 %
Muut4,1 %3,5 %1 791 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 310 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.