Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %10,4 %854 00063 %
Yle TV210,0 %6,3 %889 00066 %
Yle Teema0,6 %0,7 %301 00022 %
Yle Fem0,6 %0,7 %213 00016 %
Yle yhteensä22,3 %18,1 %1 047 00077 %
MTV319,8 %24,4 %1 021 00075 %
Sub6,4 %6,6 %789 00058 %
AVA3,1 %3,7 %552 00041 %
C More Total0,8 %0,5 %100 0007 %
MTV yhteensä30,0 %35,2 %1 139 00084 %
Nelonen13,5 %16,6 %981 00072 %
Jim4,5 %3,8 %666 00049 %
Liv4,0 %3,6 %572 00042 %
Hero1,7 %2,0 %421 00031 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,6 %86 0006 %
Nelonen Media yhteensä24,8 %27,7 %1 087 00080 %
TV53,5 %3,7 %591 00044 %
Kutonen3,7 %3,0 %491 00036 %
Frii1,4 %1,2 %279 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %47 0003 %
TLC1,0 %0,8 %273 00020 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,1 %817 00060 %
STAR Channel4,4 %3,2 %530 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,5 %421 00031 %
Disney Finland7,5 %5,8 %684 00050 %
Music TV0,8 %0,6 %108 0008 %
Muut4,4 %3,6 %369 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.