Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 695 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,0 %3 611 00069 %
Yle TV29,4 %5,7 %3 575 00068 %
Yle Teema1,6 %1,8 %2 014 00039 %
Yle Fem1,2 %1,6 %1 605 00031 %
Yle yhteensä41,7 %35,1 %4 164 00080 %
MTV318,6 %24,5 %3 965 00076 %
Sub3,1 %3,3 %2 668 00051 %
AVA2,4 %2,6 %2 147 00041 %
C More Total0,8 %0,6 %468 0009 %
MTV yhteensä24,9 %31,0 %4 261 00082 %
Nelonen9,2 %11,9 %3 702 00071 %
Jim2,5 %2,2 %2 286 00044 %
Liv2,7 %2,5 %2 092 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 615 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %376 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,3 %4 038 00077 %
TV52,3 %2,6 %2 255 00043 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 787 00034 %
Frii1,5 %1,6 %1 345 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %150 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 104 00021 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %2 995 00057 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 993 00038 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %1 514 00029 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 453 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %222 0004 %
Muut4,0 %3,4 %1 778 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 695 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.