Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,2 %37,8 %1 077 00096 %
Yle TV29,5 %5,0 %972 00087 %
Yle Teema1,9 %2,2 %758 00068 %
Yle Fem1,4 %2,0 %622 00056 %
Yle yhteensä54,9 %47,0 %1 079 00097 %
MTV319,0 %25,7 %1 031 00092 %
Sub1,0 %0,9 %612 00055 %
AVA1,8 %1,6 %570 00051 %
C More Total0,6 %0,5 %115 00010 %
MTV yhteensä22,4 %28,7 %1 041 00093 %
Nelonen6,4 %9,5 %920 00082 %
Jim1,4 %1,2 %597 00053 %
Liv1,6 %1,5 %574 00051 %
Hero0,6 %0,9 %408 00037 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %74 0007 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,7 %956 00086 %
TV51,2 %1,5 %577 00052 %
Kutonen0,8 %0,7 %407 00036 %
Frii1,4 %1,7 %416 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC0,5 %0,4 %329 00029 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,7 %755 00068 %
STAR Channel1,3 %1,0 %476 00043 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %350 00031 %
Disney Finland3,2 %2,6 %573 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %30 0003 %
Muut3,6 %3,2 %564 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.