Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,8 %1 689 00071 %
Yle TV29,3 %5,9 %1 642 00069 %
Yle Teema1,7 %1,9 %1 000 00042 %
Yle Fem1,0 %1,4 %726 00030 %
Yle yhteensä41,7 %36,0 %1 863 00078 %
MTV315,5 %20,8 %1 787 00075 %
Sub3,5 %3,7 %1 337 00056 %
AVA1,5 %1,8 %960 00040 %
C More Total1,0 %0,9 %270 00011 %
MTV yhteensä21,6 %27,1 %1 924 00081 %
Nelonen8,2 %10,7 %1 683 00071 %
Jim2,9 %2,6 %1 148 00048 %
Liv1,9 %1,8 %960 00040 %
Hero1,5 %2,1 %850 00036 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,6 %203 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,7 %1 819 00076 %
TV52,6 %3,0 %1 170 00049 %
Kutonen3,0 %2,6 %1 008 00042 %
Frii1,4 %1,6 %682 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %90 0004 %
TLC0,5 %0,4 %515 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,1 %1 464 00061 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 027 00043 %
National Geographic Channel3,8 %3,0 %839 00035 %
Disney Finland6,8 %5,4 %1 239 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %140 0006 %
Muut4,9 %4,4 %940 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 118 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.