Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %22,5 %1 863 00070 %
Yle TV211,4 %11,1 %1 990 00075 %
Yle Teema1,5 %1,7 %920 00035 %
Yle Fem1,2 %1,5 %828 00031 %
Yle yhteensä42,1 %36,7 %2 232 00084 %
MTV320,8 %25,7 %2 043 00077 %
Sub2,7 %2,6 %1 213 00046 %
AVA2,7 %2,6 %1 168 00044 %
C More Total1,5 %1,4 %284 00011 %
MTV yhteensä27,6 %32,4 %2 201 00083 %
Nelonen11,0 %13,9 %1 922 00072 %
Jim1,7 %1,6 %1 137 00043 %
Liv3,7 %2,9 %1 188 00045 %
Hero1,3 %1,4 %781 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %96 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %19,9 %2 091 00079 %
TV52,4 %2,5 %1 143 00043 %
Kutonen0,7 %0,7 %681 00026 %
Frii1,6 %1,4 %654 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0002 %
TLC0,8 %0,6 %527 00020 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,4 %1 492 00056 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 036 00039 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %669 00025 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 256 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %110 0004 %
Muut2,8 %2,3 %797 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 428 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.