Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %8,7 %852 00063 %
Yle TV29,5 %7,2 %895 00066 %
Yle Teema0,6 %0,5 %280 00021 %
Yle Fem0,5 %0,7 %234 00017 %
Yle yhteensä20,8 %17,0 %1 101 00081 %
MTV318,4 %22,5 %1 047 00077 %
Sub7,5 %7,8 %803 00059 %
AVA2,6 %3,0 %526 00039 %
C More Total0,5 %0,4 %114 0008 %
MTV yhteensä29,1 %33,8 %1 140 00084 %
Nelonen17,9 %22,1 %1 031 00076 %
Jim4,5 %3,6 %670 00049 %
Liv4,2 %3,3 %598 00044 %
Hero1,7 %1,6 %349 00026 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %109 0008 %
Nelonen Media yhteensä29,0 %31,7 %1 112 00082 %
TV53,3 %3,5 %575 00042 %
Kutonen2,7 %2,6 %471 00035 %
Frii1,3 %1,4 %270 00020 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %42 0003 %
TLC0,6 %0,6 %219 00016 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,8 %794 00058 %
STAR Channel3,8 %3,0 %581 00043 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %365 00027 %
Disney Finland6,6 %4,7 %680 00050 %
Music TV0,8 %0,4 %115 0008 %
Muut4,9 %3,6 %383 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.