Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 411 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,2 %1 300 00089 %
Yle TV26,1 %6,1 %1 142 00078 %
Yle Teema1,5 %1,5 %694 00048 %
Yle Fem1,0 %1,2 %563 00039 %
Yle yhteensä37,9 %33,9 %1 343 00092 %
MTV317,7 %22,7 %1 262 00087 %
Sub3,4 %3,6 %891 00061 %
AVA2,3 %2,6 %763 00052 %
C More Total0,9 %0,8 %192 00013 %
MTV yhteensä24,3 %29,7 %1 319 00091 %
Nelonen11,5 %14,2 %1 206 00083 %
Jim2,6 %2,3 %854 00059 %
Liv2,9 %2,5 %779 00054 %
Hero1,3 %1,5 %621 00043 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %107 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,8 %21,2 %1 290 00089 %
TV52,4 %2,6 %832 00057 %
Kutonen2,2 %2,0 %684 00047 %
Frii2,2 %1,9 %566 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC0,7 %0,4 %479 00033 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,3 %1 097 00075 %
STAR Channel2,8 %2,4 %745 00051 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %551 00038 %
Disney Finland5,5 %4,4 %853 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %61 0004 %
Muut4,8 %3,5 %644 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 411 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.