Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %25,9 %1 744 00073 %
Yle TV27,4 %6,7 %1 649 00069 %
Yle Teema1,5 %1,6 %913 00038 %
Yle Fem0,7 %0,9 %661 00028 %
Yle yhteensä39,6 %35,1 %1 925 00081 %
MTV315,7 %20,6 %1 843 00077 %
Sub3,0 %3,6 %1 293 00054 %
AVA1,3 %1,4 %910 00038 %
C More Total3,6 %1,2 %374 00016 %
MTV yhteensä23,6 %26,8 %1 968 00083 %
Nelonen10,4 %13,6 %1 671 00070 %
Jim2,5 %2,5 %1 145 00048 %
Liv2,0 %2,0 %1 047 00044 %
Hero1,4 %1,9 %819 00034 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %164 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,5 %1 853 00078 %
TV52,5 %2,7 %1 116 00047 %
Kutonen2,6 %2,4 %990 00042 %
Frii1,3 %1,2 %661 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %95 0004 %
TLC0,3 %0,2 %527 00022 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,8 %1 474 00062 %
STAR Channel2,8 %2,5 %1 054 00044 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %853 00036 %
Disney Finland6,4 %5,1 %1 259 00053 %
Music TV0,6 %0,3 %153 0006 %
Muut5,0 %4,3 %969 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 145 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.