Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %8,7 %855 00063 %
Yle TV28,7 %6,7 %900 00066 %
Yle Teema0,8 %0,8 %268 00020 %
Yle Fem0,4 %0,5 %202 00015 %
Yle yhteensä19,4 %16,7 %1 091 00080 %
MTV318,1 %22,7 %1 062 00078 %
Sub5,2 %5,6 %731 00054 %
AVA3,1 %3,6 %594 00044 %
C More Total2,9 %1,0 %170 00013 %
MTV yhteensä29,3 %32,8 %1 152 00085 %
Nelonen18,2 %22,2 %985 00073 %
Jim3,7 %3,4 %646 00048 %
Liv5,5 %4,9 %614 00045 %
Hero1,6 %1,9 %398 00029 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %80 0006 %
Nelonen Media yhteensä30,1 %33,7 %1 090 00080 %
TV53,6 %3,4 %638 00047 %
Kutonen2,6 %1,9 %479 00035 %
Frii1,5 %1,3 %273 00020 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %47 0003 %
TLC0,9 %0,5 %255 00019 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,4 %836 00062 %
STAR Channel3,9 %3,0 %564 00042 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %420 00031 %
Disney Finland6,9 %4,9 %707 00052 %
Music TV0,8 %0,6 %129 0009 %
Muut4,4 %3,9 %408 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 281 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.