Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,1 %38,8 %1 064 00095 %
Yle TV26,3 %5,4 %931 00083 %
Yle Teema1,9 %2,2 %637 00057 %
Yle Fem1,0 %1,4 %535 00048 %
Yle yhteensä54,2 %47,9 %1 077 00096 %
MTV319,4 %25,1 %994 00089 %
Sub1,5 %1,7 %621 00056 %
AVA1,6 %1,3 %515 00046 %
C More Total1,7 %0,5 %140 00013 %
MTV yhteensä24,2 %28,6 %1 016 00091 %
Nelonen6,3 %9,1 %900 00081 %
Jim1,5 %1,5 %569 00051 %
Liv1,9 %2,0 %581 00052 %
Hero0,6 %0,7 %356 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %31 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,9 %949 00085 %
TV51,2 %1,4 %544 00049 %
Kutonen0,8 %1,0 %391 00035 %
Frii1,3 %1,2 %377 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %28 0002 %
TLC0,3 %0,2 %276 00025 %
Warner Bros. Discovery3,8 %3,8 %709 00064 %
STAR Channel1,6 %1,5 %456 00041 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %291 00026 %
Disney Finland3,1 %2,6 %513 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %34 0003 %
Muut3,4 %3,0 %471 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.