Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 753 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,3 %3 666 00070 %
Yle TV27,1 %5,6 %3 519 00067 %
Yle Teema1,5 %1,7 %1 773 00034 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 446 00028 %
Yle yhteensä39,2 %33,8 %4 231 00081 %
MTV318,3 %23,5 %3 997 00076 %
Sub2,9 %3,3 %2 616 00050 %
AVA2,0 %2,1 %2 009 00038 %
C More Total2,5 %0,8 %672 00013 %
MTV yhteensä25,7 %29,6 %4 283 00082 %
Nelonen11,6 %15,2 %3 758 00072 %
Jim2,3 %2,1 %2 227 00043 %
Liv3,2 %3,0 %2 286 00044 %
Hero1,2 %1,5 %1 456 00028 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %285 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %22,7 %4 079 00078 %
TV52,3 %2,5 %2 219 00042 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 753 00034 %
Frii1,6 %1,5 %1 326 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %149 0003 %
TLC0,5 %0,3 %1 051 00020 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,1 %2 980 00057 %
STAR Channel2,6 %2,2 %2 016 00039 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 425 00027 %
Disney Finland5,2 %4,1 %2 404 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %275 0005 %
Muut4,1 %3,4 %1 736 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 753 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.