Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 398 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,1 %1 298 00089 %
Yle TV29,0 %10,8 %1 201 00083 %
Yle Teema1,5 %1,5 %719 00049 %
Yle Fem1,0 %1,2 %612 00042 %
Yle yhteensä39,5 %36,5 %1 352 00093 %
MTV316,5 %20,6 %1 296 00089 %
Sub3,5 %4,1 %956 00066 %
AVA1,9 %1,6 %712 00049 %
C More Total1,2 %0,8 %186 00013 %
MTV yhteensä23,1 %27,1 %1 334 00092 %
Nelonen10,3 %12,6 %1 196 00082 %
Jim2,4 %1,8 %777 00053 %
Liv3,6 %3,9 %854 00059 %
Hero1,7 %2,0 %565 00039 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,9 %119 0008 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,1 %1 269 00087 %
TV52,9 %3,1 %805 00055 %
Kutonen2,2 %2,0 %663 00046 %
Frii1,6 %1,5 %538 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %74 0005 %
TLC0,7 %0,5 %434 00030 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,7 %1 029 00071 %
STAR Channel2,9 %2,4 %759 00052 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %574 00039 %
Disney Finland6,9 %5,1 %865 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %81 0006 %
Muut3,5 %2,4 %633 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 398 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.