Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,4 %1 802 00070 %
Yle TV29,7 %9,6 %1 731 00067 %
Yle Teema1,8 %1,8 %1 038 00040 %
Yle Fem0,8 %1,1 %747 00029 %
Yle yhteensä40,3 %37,9 %2 022 00079 %
MTV313,1 %16,2 %1 812 00071 %
Sub3,0 %3,4 %1 255 00049 %
AVA1,2 %1,1 %817 00032 %
C More Total4,4 %2,6 %523 00020 %
MTV yhteensä21,8 %23,4 %2 012 00078 %
Nelonen8,6 %10,0 %1 663 00065 %
Jim2,9 %3,3 %1 186 00046 %
Liv2,4 %2,5 %1 025 00040 %
Hero1,3 %1,6 %809 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %169 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,9 %1 907 00074 %
TV52,9 %3,3 %1 174 00046 %
Kutonen3,0 %3,4 %1 034 00040 %
Frii1,3 %1,4 %665 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %104 0004 %
TLC0,3 %0,3 %559 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,9 %1 530 00060 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 086 00042 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %883 00034 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 317 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %150 0006 %
Muut7,0 %6,5 %1 062 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.