Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 347 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %32,0 %1 933 00073 %
Yle TV26,6 %5,8 %1 718 00065 %
Yle Teema1,8 %2,1 %922 00035 %
Yle Fem0,8 %1,0 %703 00026 %
Yle yhteensä45,4 %41,0 %2 155 00081 %
MTV315,8 %18,7 %1 874 00071 %
Sub2,5 %3,1 %1 232 00046 %
AVA2,6 %2,8 %940 00035 %
C More Total1,0 %0,6 %252 0009 %
MTV yhteensä21,9 %25,3 %2 041 00077 %
Nelonen9,0 %10,3 %1 675 00063 %
Jim2,7 %2,8 %1 065 00040 %
Liv4,8 %5,0 %1 141 00043 %
Hero1,4 %1,7 %700 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %96 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %20,0 %1 946 00073 %
TV52,0 %2,2 %1 016 00038 %
Kutonen1,0 %1,1 %691 00026 %
Frii2,0 %2,2 %587 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %63 0002 %
TLC1,0 %0,9 %586 00022 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,7 %1 421 00053 %
STAR Channel2,2 %2,0 %821 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,6 %637 00024 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 065 00040 %
Music TV0,4 %0,1 %111 0004 %
Muut3,7 %3,3 %739 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 347 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.