Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV149,9 %44,5 %1 071 00096 %
Yle TV24,7 %4,2 %872 00078 %
Yle Teema2,2 %2,5 %676 00061 %
Yle Fem0,8 %0,9 %533 00048 %
Yle yhteensä57,6 %52,0 %1 085 00097 %
MTV315,7 %18,9 %979 00088 %
Sub1,5 %1,9 %625 00056 %
AVA1,3 %0,9 %445 00040 %
C More Total0,8 %0,9 %99 0009 %
MTV yhteensä19,2 %22,6 %997 00089 %
Nelonen6,1 %7,8 %827 00074 %
Jim2,2 %2,7 %597 00053 %
Liv2,4 %2,8 %561 00050 %
Hero0,7 %0,9 %329 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %51 0005 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,3 %910 00081 %
TV50,7 %0,8 %499 00045 %
Kutonen0,8 %1,0 %352 00032 %
Frii1,5 %1,7 %321 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0003 %
TLC0,5 %0,3 %279 00025 %
Warner Bros. Discovery4,3 %4,2 %689 00062 %
STAR Channel1,4 %1,5 %414 00037 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %338 00030 %
Disney Finland3,1 %2,8 %515 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %31 0003 %
Muut3,8 %3,8 %516 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.