Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 073 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %28,8 %1 044 00093 %
Yle TV233,6 %36,9 %1 006 00090 %
Yle Teema1,5 %1,8 %557 00050 %
Yle Fem0,8 %1,0 %472 00042 %
Yle yhteensä70,2 %68,4 %1 063 00095 %
MTV311,3 %13,1 %957 00086 %
Sub0,7 %0,9 %454 00041 %
AVA0,9 %0,5 %361 00032 %
C More Total0,3 %0,3 %100 0009 %
MTV yhteensä13,3 %14,7 %990 00089 %
Nelonen3,8 %4,3 %778 00070 %
Jim1,5 %1,8 %502 00045 %
Liv1,8 %2,1 %451 00040 %
Hero0,5 %0,6 %269 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %51 0005 %
Nelonen Media yhteensä7,8 %9,0 %864 00077 %
TV50,7 %0,7 %395 00035 %
Kutonen0,7 %0,7 %294 00026 %
Frii1,2 %1,4 %286 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC0,3 %0,2 %213 00019 %
Warner Bros. Discovery3,5 %3,5 %624 00056 %
STAR Channel1,1 %1,1 %364 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %283 00025 %
Disney Finland2,7 %2,5 %447 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %36 0003 %
Muut2,3 %1,7 %434 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 073 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.