Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 334 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %20,6 %1 747 00066 %
Yle TV231,6 %32,9 %1 946 00073 %
Yle Teema1,3 %1,6 %713 00027 %
Yle Fem0,8 %1,0 %635 00024 %
Yle yhteensä58,0 %56,1 %2 162 00081 %
MTV311,0 %12,4 %1 703 00064 %
Sub1,8 %2,1 %965 00036 %
AVA2,3 %2,7 %803 00030 %
C More Total0,7 %0,5 %221 0008 %
MTV yhteensä15,9 %17,8 %1 958 00074 %
Nelonen6,1 %6,5 %1 517 00057 %
Jim2,2 %2,1 %922 00035 %
Liv3,8 %4,0 %1 016 00038 %
Hero0,9 %1,2 %512 00019 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %89 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,0 %1 794 00068 %
TV51,8 %2,0 %819 00031 %
Kutonen0,9 %0,9 %558 00021 %
Frii1,9 %2,1 %572 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0002 %
TLC0,7 %0,6 %523 00020 %
Warner Bros. Discovery6,0 %6,1 %1 317 00050 %
STAR Channel2,2 %2,0 %790 00030 %
National Geographic Channel2,1 %2,2 %606 00023 %
Disney Finland4,3 %4,2 %1 022 00038 %
Music TV0,4 %0,1 %105 0004 %
Muut2,3 %1,8 %659 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 334 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.