Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,1 %1 670 00063 %
Yle TV221,1 %18,8 %1 705 00064 %
Yle Teema1,4 %1,7 %736 00028 %
Yle Fem0,9 %1,1 %708 00027 %
Yle yhteensä50,4 %46,7 %2 008 00076 %
MTV313,1 %14,9 %1 722 00065 %
Sub1,8 %2,3 %989 00037 %
AVA2,4 %2,7 %868 00033 %
C More Total1,1 %0,7 %232 0009 %
MTV yhteensä18,5 %20,7 %1 947 00073 %
Nelonen7,6 %8,9 %1 550 00058 %
Jim2,8 %3,0 %1 032 00039 %
Liv4,5 %4,7 %1 052 00040 %
Hero1,2 %1,9 %647 00024 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %108 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,9 %1 817 00068 %
TV52,2 %2,4 %934 00035 %
Kutonen1,0 %1,0 %696 00026 %
Frii2,2 %2,2 %586 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0002 %
TLC1,1 %1,0 %601 00023 %
Warner Bros. Discovery6,9 %7,0 %1 332 00050 %
STAR Channel2,6 %2,6 %825 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %583 00022 %
Disney Finland4,4 %3,9 %1 033 00039 %
Music TV0,5 %0,1 %107 0004 %
Muut2,9 %2,5 %683 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 273 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.