Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %26,4 %1 602 00067 %
Yle TV210,3 %8,7 %1 453 00061 %
Yle Teema2,3 %2,2 %898 00038 %
Yle Fem0,8 %1,0 %678 00028 %
Yle yhteensä41,5 %38,4 %1 757 00074 %
MTV311,7 %14,8 %1 592 00067 %
Sub2,7 %3,5 %1 125 00047 %
AVA1,3 %1,2 %702 00029 %
C More Total4,4 %2,3 %351 00015 %
MTV yhteensä20,0 %21,8 %1 747 00073 %
Nelonen7,3 %7,8 %1 407 00059 %
Jim2,4 %2,0 %988 00042 %
Liv2,4 %2,5 %922 00039 %
Hero1,6 %2,5 %739 00031 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %170 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,3 %1 686 00071 %
TV52,8 %3,0 %1 061 00045 %
Kutonen3,3 %4,0 %970 00041 %
Frii1,4 %1,3 %644 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %80 0003 %
TLC0,5 %0,4 %518 00022 %
Warner Bros. Discovery8,2 %9,0 %1 395 00059 %
STAR Channel3,8 %4,0 %1 024 00043 %
National Geographic Channel4,3 %3,0 %798 00034 %
Disney Finland8,1 %6,9 %1 217 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %133 0006 %
Muut7,5 %8,3 %1 027 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 011 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.