Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,1 %38,0 %1 024 00092 %
Yle TV28,4 %6,8 %885 00079 %
Yle Teema2,7 %2,9 %634 00057 %
Yle Fem1,0 %1,3 %539 00048 %
Yle yhteensä54,2 %49,0 %1 036 00093 %
MTV314,2 %16,3 %961 00086 %
Sub1,2 %1,5 %552 00050 %
AVA1,3 %0,9 %432 00039 %
C More Total2,4 %1,3 %155 00014 %
MTV yhteensä19,1 %20,0 %985 00088 %
Nelonen5,2 %6,2 %810 00073 %
Jim1,3 %1,0 %507 00045 %
Liv2,6 %3,0 %558 00050 %
Hero1,0 %1,5 %363 00033 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %49 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,0 %895 00080 %
TV51,3 %1,3 %528 00047 %
Kutonen1,0 %1,0 %373 00033 %
Frii1,4 %1,7 %378 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %29 0003 %
TLC0,5 %0,4 %275 00025 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,5 %666 00060 %
STAR Channel1,6 %1,5 %414 00037 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %316 00028 %
Disney Finland3,6 %2,7 %492 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %37 0003 %
Muut8,3 %11,6 %650 00058 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 041 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.