Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %27,0 %1 704 00066 %
Yle TV212,2 %12,9 %1 608 00063 %
Yle Teema2,1 %2,0 %983 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %711 00028 %
Yle yhteensä42,6 %43,1 %1 913 00074 %
MTV311,6 %14,7 %1 692 00066 %
Sub3,1 %3,6 %1 136 00044 %
AVA1,1 %1,2 %772 00030 %
C More Total4,2 %2,3 %391 00015 %
MTV yhteensä20,0 %21,8 %1 854 00072 %
Nelonen8,0 %8,3 %1 596 00062 %
Jim2,6 %2,3 %1 098 00043 %
Liv1,9 %2,3 %1 005 00039 %
Hero2,4 %3,2 %892 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %149 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,3 %1 845 00072 %
TV52,5 %2,7 %1 062 00041 %
Kutonen2,9 %3,0 %967 00038 %
Frii1,1 %1,0 %631 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %94 0004 %
TLC0,4 %0,3 %548 00021 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,4 %1 407 00055 %
STAR Channel4,2 %3,4 %1 063 00041 %
National Geographic Channel4,3 %2,9 %850 00033 %
Disney Finland8,4 %6,3 %1 264 00049 %
Music TV0,7 %0,4 %141 0005 %
Muut5,7 %4,6 %949 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 195 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.