Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %31,6 %1 795 00068 %
Yle TV28,1 %6,2 %1 543 00058 %
Yle Teema2,3 %2,3 %907 00034 %
Yle Fem1,3 %1,6 %744 00028 %
Yle yhteensä44,1 %41,7 %1 984 00075 %
MTV314,5 %17,5 %1 779 00067 %
Sub2,9 %3,4 %1 064 00040 %
AVA2,9 %3,2 %900 00034 %
C More Total1,8 %0,8 %264 00010 %
MTV yhteensä22,1 %24,9 %1 964 00074 %
Nelonen7,6 %8,5 %1 642 00062 %
Jim2,8 %2,6 %980 00037 %
Liv4,9 %5,2 %1 140 00043 %
Hero2,1 %2,6 %800 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %99 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %19,0 %1 906 00072 %
TV52,6 %2,5 %983 00037 %
Kutonen1,2 %1,2 %713 00027 %
Frii2,1 %2,0 %567 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0002 %
TLC0,9 %0,8 %557 00021 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,7 %1 380 00052 %
STAR Channel2,9 %2,4 %916 00034 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %583 00022 %
Disney Finland4,7 %3,7 %1 083 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %109 0004 %
Muut4,4 %3,8 %789 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 255 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.