Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %29,0 %1 790 00067 %
Yle TV29,1 %8,2 %1 627 00061 %
Yle Teema2,0 %2,0 %906 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %747 00028 %
Yle yhteensä45,1 %40,7 %2 019 00076 %
MTV318,8 %23,4 %1 863 00070 %
Sub2,3 %2,4 %1 000 00038 %
AVA2,7 %2,8 %935 00035 %
C More Total0,7 %0,5 %197 0007 %
MTV yhteensä24,5 %29,1 %2 021 00076 %
Nelonen6,7 %7,4 %1 609 00061 %
Jim2,6 %2,4 %998 00038 %
Liv4,3 %4,5 %1 147 00043 %
Hero1,4 %1,9 %677 00025 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %61 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %16,3 %1 867 00070 %
TV52,6 %2,8 %969 00036 %
Kutonen1,1 %1,2 %729 00027 %
Frii1,8 %1,8 %653 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,1 %0,9 %581 00022 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,8 %1 343 00051 %
STAR Channel2,6 %2,1 %893 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %568 00021 %
Disney Finland4,1 %3,2 %1 078 00041 %
Music TV0,4 %0,3 %104 0004 %
Muut4,1 %3,7 %750 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 299 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.