Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %29,3 %1 723 00070 %
Yle TV28,8 %8,2 %1 537 00062 %
Yle Teema2,1 %2,0 %894 00036 %
Yle Fem1,0 %1,4 %735 00030 %
Yle yhteensä45,4 %40,8 %1 911 00077 %
MTV319,1 %23,6 %1 812 00073 %
Sub2,3 %2,3 %974 00039 %
AVA2,8 %2,9 %911 00037 %
C More Total0,7 %0,4 %181 0007 %
MTV yhteensä24,8 %29,3 %1 952 00079 %
Nelonen6,6 %7,3 %1 521 00061 %
Jim2,6 %2,4 %966 00039 %
Liv4,4 %4,5 %1 115 00045 %
Hero1,4 %1,9 %660 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %56 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,2 %1 769 00071 %
TV52,6 %2,8 %942 00038 %
Kutonen1,1 %1,3 %714 00029 %
Frii1,8 %1,8 %648 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC1,1 %0,9 %570 00023 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,8 %1 298 00052 %
STAR Channel2,5 %2,1 %830 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %563 00023 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 015 00041 %
Music TV0,4 %0,3 %104 0004 %
Muut3,7 %3,4 %710 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 159 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.