Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,2 %13,3 %764 00056 %
Yle TV211,9 %10,3 %798 00059 %
Yle Teema1,0 %1,0 %307 00023 %
Yle Fem0,5 %0,5 %218 00016 %
Yle yhteensä26,7 %25,1 %975 00072 %
MTV315,7 %19,5 %943 00069 %
Sub5,4 %6,0 %611 00045 %
AVA2,7 %3,1 %475 00035 %
C More Total1,0 %0,6 %120 0009 %
MTV yhteensä24,7 %29,2 %1 065 00078 %
Nelonen11,4 %11,7 %847 00062 %
Jim5,6 %5,0 %624 00046 %
Liv4,7 %5,0 %571 00042 %
Hero2,0 %2,6 %363 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %46 0003 %
Nelonen Media yhteensä23,8 %24,3 %1 028 00076 %
TV54,3 %4,5 %569 00042 %
Kutonen3,0 %2,9 %475 00035 %
Frii1,3 %1,2 %249 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %32 0002 %
TLC1,7 %1,6 %293 00022 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,5 %759 00056 %
STAR Channel5,4 %4,7 %558 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %393 00029 %
Disney Finland8,4 %6,7 %678 00050 %
Music TV0,9 %0,6 %116 0009 %
Muut4,8 %3,5 %387 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.