Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 544 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %28,4 %3 533 00068 %
Yle TV210,5 %10,2 %3 286 00063 %
Yle Teema2,0 %2,0 %1 841 00035 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 464 00028 %
Yle yhteensä44,9 %41,9 %3 991 00076 %
MTV316,6 %20,7 %3 635 00070 %
Sub2,6 %2,9 %2 160 00041 %
AVA1,9 %1,9 %1 701 00033 %
C More Total1,0 %0,9 %507 00010 %
MTV yhteensä22,1 %26,5 %3 954 00076 %
Nelonen7,4 %7,8 %3 210 00061 %
Jim2,7 %2,4 %2 123 00041 %
Liv3,2 %3,5 %2 124 00041 %
Hero1,4 %1,9 %1 436 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %204 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %15,8 %3 722 00071 %
TV52,9 %3,2 %2 062 00039 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 701 00033 %
Frii1,4 %1,4 %1 272 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %137 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 108 00021 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,4 %2 770 00053 %
STAR Channel3,1 %2,6 %1 974 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 371 00026 %
Disney Finland5,5 %4,2 %2 363 00045 %
Music TV0,5 %0,4 %257 0005 %
Muut4,9 %3,9 %1 681 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 544 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.