Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %27,8 %1 743 00068 %
Yle TV211,9 %12,4 %1 658 00065 %
Yle Teema2,0 %2,0 %935 00036 %
Yle Fem0,9 %1,1 %717 00028 %
Yle yhteensä44,7 %43,2 %1 971 00077 %
MTV314,3 %17,8 %1 772 00069 %
Sub2,9 %3,5 %1 160 00045 %
AVA1,1 %1,0 %766 00030 %
C More Total1,4 %1,3 %311 00012 %
MTV yhteensä19,7 %23,6 %1 932 00075 %
Nelonen8,2 %8,3 %1 601 00062 %
Jim2,8 %2,3 %1 125 00044 %
Liv2,0 %2,4 %977 00038 %
Hero1,4 %2,0 %759 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %143 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %15,3 %1 855 00072 %
TV53,1 %3,7 %1 093 00043 %
Kutonen2,7 %2,7 %972 00038 %
Frii1,0 %1,0 %619 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %89 0003 %
TLC0,3 %0,3 %526 00020 %
Warner Bros. Discovery7,5 %8,0 %1 427 00056 %
STAR Channel3,6 %3,1 %1 081 00042 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %803 00031 %
Disney Finland7,0 %5,2 %1 285 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %153 0006 %
Muut5,7 %4,2 %931 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.