Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %28,7 %3 402 00070 %
Yle TV210,2 %10,2 %3 097 00064 %
Yle Teema2,1 %2,0 %1 813 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 433 00029 %
Yle yhteensä45,3 %42,2 %3 757 00077 %
MTV316,8 %20,9 %3 510 00072 %
Sub2,6 %2,9 %2 101 00043 %
AVA2,0 %2,0 %1 663 00034 %
C More Total1,0 %0,8 %470 00010 %
MTV yhteensä22,4 %26,6 %3 791 00078 %
Nelonen7,2 %7,7 %3 042 00063 %
Jim2,7 %2,3 %2 060 00042 %
Liv3,2 %3,5 %2 068 00043 %
Hero1,5 %1,9 %1 410 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %188 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %15,7 %3 523 00073 %
TV52,9 %3,2 %2 005 00041 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 668 00034 %
Frii1,4 %1,4 %1 259 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %136 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 082 00022 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,3 %2 684 00055 %
STAR Channel3,0 %2,6 %1 851 00038 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 349 00028 %
Disney Finland5,4 %4,2 %2 237 00046 %
Music TV0,5 %0,4 %257 0005 %
Muut4,4 %3,6 %1 594 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 246 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.