Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,0 %1 777 00067 %
Yle TV27,1 %6,3 %1 607 00060 %
Yle Teema2,2 %2,2 %881 00033 %
Yle Fem1,2 %1,5 %746 00028 %
Yle yhteensä40,6 %36,1 %2 050 00077 %
MTV319,3 %23,3 %1 885 00071 %
Sub3,0 %3,3 %1 112 00042 %
AVA2,8 %2,4 %889 00033 %
C More Total1,7 %1,9 %288 00011 %
MTV yhteensä26,8 %31,0 %2 076 00078 %
Nelonen8,6 %10,8 %1 699 00064 %
Jim2,6 %2,5 %1 024 00039 %
Liv4,4 %4,7 %1 172 00044 %
Hero1,6 %2,0 %671 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %103 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,2 %1 914 00072 %
TV52,3 %2,3 %978 00037 %
Kutonen1,0 %0,9 %706 00027 %
Frii1,7 %1,7 %671 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0003 %
TLC1,4 %1,0 %551 00021 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,9 %1 359 00051 %
STAR Channel2,2 %1,7 %849 00032 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %605 00023 %
Disney Finland4,0 %3,2 %1 056 00040 %
Music TV0,5 %0,2 %115 0004 %
Muut4,2 %3,3 %756 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 325 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.