Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,1 %3 511 00067 %
Yle TV28,6 %8,6 %3 279 00063 %
Yle Teema2,3 %2,4 %1 869 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 476 00028 %
Yle yhteensä41,0 %37,4 %4 039 00077 %
MTV317,0 %20,8 %3 637 00070 %
Sub3,2 %3,7 %2 396 00046 %
AVA2,0 %1,7 %1 700 00033 %
C More Total2,7 %3,3 %680 00013 %
MTV yhteensä24,9 %29,7 %4 007 00077 %
Nelonen7,8 %9,4 %3 305 00063 %
Jim2,7 %2,5 %2 149 00041 %
Liv3,1 %3,4 %2 111 00040 %
Hero1,7 %2,1 %1 464 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %259 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,7 %3 767 00072 %
TV52,6 %2,6 %2 116 00040 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 709 00033 %
Frii1,5 %1,4 %1 310 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %177 0003 %
TLC0,9 %0,7 %1 055 00020 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,5 %2 798 00054 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 884 00036 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %1 390 00027 %
Disney Finland5,7 %4,5 %2 314 00044 %
Music TV0,5 %0,3 %266 0005 %
Muut5,1 %3,9 %1 705 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 569 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.