Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %26,7 %3 661 00070 %
Yle TV29,0 %7,3 %3 585 00069 %
Yle Teema2,7 %3,2 %2 133 00041 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 590 00030 %
Yle yhteensä44,0 %38,5 %4 216 00081 %
MTV316,4 %20,7 %3 713 00071 %
Sub3,0 %3,4 %2 556 00049 %
AVA1,7 %1,6 %1 779 00034 %
C More Total0,9 %0,7 %513 00010 %
MTV yhteensä22,0 %26,4 %4 093 00078 %
Nelonen8,9 %11,2 %3 571 00068 %
Jim3,6 %3,9 %2 321 00044 %
Liv3,0 %3,3 %2 268 00043 %
Hero1,6 %2,1 %1 556 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %275 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,7 %3 962 00076 %
TV52,8 %3,1 %2 196 00042 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 779 00034 %
Frii1,3 %1,1 %1 368 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %176 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 113 00021 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,0 %2 850 00055 %
STAR Channel2,4 %1,9 %2 059 00039 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 410 00027 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 435 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %279 0005 %
Muut4,2 %3,3 %1 661 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 666 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.