Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %9,8 %834 00061 %
Yle TV211,7 %8,7 %918 00068 %
Yle Teema1,1 %1,2 %350 00026 %
Yle Fem0,5 %0,6 %259 00019 %
Yle yhteensä24,6 %20,3 %1 065 00079 %
MTV315,6 %19,3 %940 00069 %
Sub5,8 %7,0 %714 00053 %
AVA2,3 %2,5 %466 00034 %
C More Total1,2 %0,4 %136 00010 %
MTV yhteensä24,9 %29,3 %1 085 00080 %
Nelonen13,5 %16,9 %924 00068 %
Jim6,6 %6,0 %685 00050 %
Liv5,1 %5,5 %615 00045 %
Hero1,8 %2,1 %361 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %59 0004 %
Nelonen Media yhteensä27,3 %30,8 %1 044 00077 %
TV54,4 %5,0 %637 00047 %
Kutonen4,0 %3,4 %485 00036 %
Frii1,1 %1,0 %290 00021 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %55 0004 %
TLC1,5 %1,3 %264 00019 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,2 %822 00061 %
STAR Channel3,7 %2,9 %545 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %406 00030 %
Disney Finland7,0 %5,1 %654 00048 %
Music TV0,6 %0,5 %129 00010 %
Muut3,9 %2,8 %386 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.