Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %10,3 %879 00065 %
Yle TV27,6 %6,4 %851 00063 %
Yle Teema1,1 %1,0 %377 00028 %
Yle Fem0,4 %0,5 %227 00017 %
Yle yhteensä21,7 %18,2 %1 070 00079 %
MTV313,5 %16,9 %1 002 00074 %
Sub6,2 %7,1 %726 00053 %
AVA2,4 %2,4 %515 00038 %
C More Total3,2 %0,8 %202 00015 %
MTV yhteensä25,3 %27,3 %1 115 00082 %
Nelonen17,1 %22,6 %953 00070 %
Jim5,5 %4,3 %680 00050 %
Liv4,9 %5,0 %679 00050 %
Hero2,0 %2,2 %468 00034 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %103 0008 %
Nelonen Media yhteensä29,9 %34,6 %1 102 00081 %
TV54,7 %5,2 %630 00046 %
Kutonen3,4 %3,1 %540 00040 %
Frii1,4 %1,5 %318 00023 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %76 0006 %
TLC1,8 %1,0 %302 00022 %
Warner Bros. Discovery11,8 %11,2 %857 00063 %
STAR Channel3,8 %2,9 %632 00047 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %436 00032 %
Disney Finland7,1 %5,4 %756 00056 %
Music TV0,7 %0,3 %103 0008 %
Muut3,6 %3,1 %360 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.