Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %24,8 %1 766 00074 %
Yle TV27,8 %8,2 %1 606 00067 %
Yle Teema2,1 %2,2 %975 00041 %
Yle Fem0,9 %1,1 %744 00031 %
Yle yhteensä40,4 %36,3 %1 925 00081 %
MTV313,5 %18,1 %1 763 00074 %
Sub3,7 %4,4 %1 254 00053 %
AVA1,2 %1,1 %835 00035 %
C More Total4,1 %1,3 %399 00017 %
MTV yhteensä22,5 %24,9 %1 896 00080 %
Nelonen9,3 %12,7 %1 614 00068 %
Jim3,1 %2,9 %1 209 00051 %
Liv1,8 %2,1 %1 023 00043 %
Hero1,8 %2,5 %847 00036 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %196 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,5 %1 814 00076 %
TV53,5 %4,0 %1 116 00047 %
Kutonen2,9 %2,8 %1 063 00045 %
Frii1,2 %1,2 %692 00029 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %145 0006 %
TLC0,4 %0,4 %558 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,9 %1 477 00062 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 091 00046 %
National Geographic Channel3,9 %2,9 %887 00037 %
Disney Finland6,7 %5,3 %1 301 00055 %
Music TV0,5 %0,2 %152 0006 %
Muut4,8 %3,9 %900 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 114 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.