Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 402 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %26,8 %1 327 00091 %
Yle TV28,4 %7,3 %1 184 00081 %
Yle Teema3,1 %3,6 %883 00061 %
Yle Fem1,0 %1,1 %652 00045 %
Yle yhteensä43,3 %38,8 %1 364 00094 %
MTV315,5 %19,2 %1 271 00087 %
Sub2,8 %2,9 %902 00062 %
AVA1,8 %1,7 %697 00048 %
C More Total1,1 %0,8 %171 00012 %
MTV yhteensä21,2 %24,6 %1 315 00090 %
Nelonen8,5 %11,1 %1 157 00079 %
Jim2,8 %3,2 %783 00054 %
Liv3,1 %3,5 %845 00058 %
Hero2,3 %2,9 %696 00048 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %125 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %21,0 %1 270 00087 %
TV53,4 %3,5 %834 00057 %
Kutonen2,3 %2,0 %706 00049 %
Frii1,8 %1,4 %581 00040 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %71 0005 %
TLC0,7 %0,6 %434 00030 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %1 014 00070 %
STAR Channel2,4 %2,1 %749 00051 %
National Geographic Channel3,3 %2,7 %571 00039 %
Disney Finland5,7 %4,8 %865 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %74 0005 %
Muut4,0 %2,9 %576 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 402 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.