Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 074 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,4 %36,9 %1 056 00095 %
Yle TV27,6 %8,8 %891 00080 %
Yle Teema3,2 %3,3 %716 00064 %
Yle Fem1,2 %1,5 %584 00052 %
Yle yhteensä55,5 %50,5 %1 065 00095 %
MTV319,7 %24,5 %996 00089 %
Sub1,1 %1,2 %519 00046 %
AVA1,4 %0,9 %482 00043 %
C More Total1,9 %2,5 %146 00013 %
MTV yhteensä24,0 %29,1 %1 010 00090 %
Nelonen4,6 %5,9 %819 00073 %
Jim1,6 %1,5 %558 00050 %
Liv1,8 %2,3 %548 00049 %
Hero1,0 %1,3 %346 00031 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %36 0003 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,2 %910 00081 %
TV51,3 %1,3 %518 00046 %
Kutonen0,9 %0,7 %401 00036 %
Frii1,1 %1,0 %366 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0003 %
TLC0,5 %0,3 %277 00025 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,4 %671 00060 %
STAR Channel1,4 %1,2 %371 00033 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %308 00028 %
Disney Finland3,2 %2,4 %455 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %42 0004 %
Muut3,9 %3,2 %486 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 074 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.