Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 449 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %29,3 %3 499 00067 %
Yle TV210,2 %9,5 %3 151 00060 %
Yle Teema2,2 %2,1 %1 890 00036 %
Yle Fem1,1 %1,4 %1 455 00028 %
Yle yhteensä43,3 %42,4 %3 897 00075 %
MTV313,0 %16,1 %3 471 00066 %
Sub3,0 %3,5 %2 200 00042 %
AVA2,0 %2,2 %1 672 00032 %
C More Total3,0 %1,6 %656 00013 %
MTV yhteensä21,0 %23,4 %3 818 00073 %
Nelonen7,8 %8,4 %3 238 00062 %
Jim2,7 %2,4 %2 078 00040 %
Liv3,4 %3,7 %2 145 00041 %
Hero2,2 %2,9 %1 692 00032 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %248 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %17,7 %3 751 00072 %
TV52,5 %2,6 %2 046 00039 %
Kutonen2,0 %2,1 %1 680 00032 %
Frii1,6 %1,5 %1 198 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %154 0003 %
TLC0,7 %0,6 %1 105 00021 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,1 %2 787 00053 %
STAR Channel3,5 %2,9 %1 979 00038 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %1 433 00027 %
Disney Finland6,6 %5,0 %2 348 00045 %
Music TV0,5 %0,3 %250 0005 %
Muut5,1 %4,2 %1 738 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 449 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.