Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,6 %3 550 00073 %
Yle TV25,2 %4,8 %3 235 00067 %
Yle Teema1,6 %1,6 %1 944 00040 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 436 00030 %
Yle yhteensä34,4 %30,0 %3 959 00081 %
MTV326,3 %31,8 %4 055 00083 %
Sub2,7 %3,0 %2 356 00048 %
AVA1,4 %1,3 %1 730 00036 %
C More Total5,5 %5,9 %700 00014 %
MTV yhteensä35,9 %42,0 %4 219 00087 %
Nelonen8,3 %10,3 %3 441 00071 %
Jim2,3 %2,0 %2 293 00047 %
Liv2,6 %2,4 %2 228 00046 %
Hero1,3 %1,5 %1 527 00031 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %288 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,4 %3 820 00079 %
TV52,4 %2,3 %2 167 00045 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 777 00037 %
Frii1,1 %0,8 %1 288 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %239 0005 %
TLC0,7 %0,5 %1 086 00022 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,6 %2 886 00059 %
STAR Channel2,2 %1,5 %1 958 00040 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %1 446 00030 %
Disney Finland4,4 %3,1 %2 373 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %290 0006 %
Muut3,5 %2,6 %1 698 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.