Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 805 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,3 %3 669 00070 %
Yle TV25,5 %4,7 %3 455 00066 %
Yle Teema1,6 %1,6 %1 970 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 486 00028 %
Yle yhteensä34,2 %29,7 %4 229 00081 %
MTV326,2 %31,8 %4 263 00082 %
Sub2,7 %3,1 %2 418 00046 %
AVA1,4 %1,3 %1 753 00034 %
C More Total5,5 %5,9 %745 00014 %
MTV yhteensä35,7 %42,1 %4 466 00085 %
Nelonen8,6 %10,5 %3 646 00070 %
Jim2,3 %2,0 %2 338 00045 %
Liv2,6 %2,4 %2 293 00044 %
Hero1,3 %1,5 %1 556 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %306 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,6 %4 050 00078 %
TV52,4 %2,3 %2 207 00042 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 815 00035 %
Frii1,1 %0,8 %1 313 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %239 0005 %
TLC0,7 %0,5 %1 109 00021 %
Warner Bros. Discovery6,6 %5,6 %2 990 00057 %
STAR Channel2,3 %1,5 %2 073 00040 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 479 00028 %
Disney Finland4,4 %3,1 %2 507 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %293 0006 %
Muut3,7 %2,7 %1 779 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 805 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.